wtorek, 23 lutego 2016

Kąpiel Agafii - maska do włosów Siedem Mocy - odkrycie 2016 roku?


Witajcie!

Z pewnością wiele z Was zna kosmetyki pod flagową marką Bania Agafii. Są to naturalne, rosyjskie produkty, szczycące się bogatymi składami i kosztujące grosze.
Maskę kupiłam kilka miesięcy temu, kosztuje około 6zł, za 100ml. 

Kąpiel Agafii - maska do włosów Siedem Mocy
Kąpiel Agafii - Siedem Mocy
Opakowanie to typowy dla tych produktów "woreczek" z nakrętką. Produkt wydobywa się łatwo, do samego końca. 
Zapach jest przyjemny, kosmetyczny, lekki i delikatnie utrzymuje się na włosach, ale nie jest nachalny. Znika po kilku godzinach.
Konsystencja maski jest lejąca, ale nie za bardzo - jak wszystkich innych z tej serii. Nie spływa z włosów i ładnie się rozprowadza. 
Wydajność oceniam na bardzo dobry. 100ml wystarczyło mi na około 6-7 myć. Maski wystarczy bardzo niewiele, a i odrobinę się pieni, więc bardzo łatwo pokryć nią włosy. Ja używam jej na bardzo mokre, ociekające woda włosy (bo tak najbardziej lubię). Przy gęstszych włosach, używana "normalnie" powinna starczyć na nie mniej niż 5 użyć.




Według producenta:


Olejek cedrowy – źródło witamin E i F, odżywia skórę głowy. 

Korzeń szczodraka krokoszowatego przeciwdziała wypadaniu włosów.
Mech dębowy (mąkla tarniowa) zawiera olejki eteryczne wzmacniające korzenie włosów. 

Wosk pszczeli nadaje włosom naturalny blask.

Sok z liści aloesu bogaty jest w aminokwasy, doskonale nawilża skórę głowy.

Łupina cebuli regeneruje uszkodzoną strukturę włosów, dzięki czemu stają się gęstsze i silniejsze.

Szyszki czarnej olchy koją i zmiękczają skórę głowy, stymulują wzrost włosów.


Skład: Aqua, Cetearyl Alcohol (emulgator, nawilżacz), Behentrimonium Chloride (antystatyk), Pinus Sibirica Seed Oil (olej cedrowyl), Evernia Prunastri Extract (ekstrakt z mąki tarninowej), Rhaponticum Carthamoides Extract (szczodrak krokoszowatyl), Aloe Barbadensis Leaf Juice (ekstrakt z soku aloesu), Allium Cepa Bulb Extract (ekstrakt ze łupin cebuli), Alnus Glutinosa Extract (ekstrakt z szyszek olchy), Organic Triticum Vulgare Germ Oil (olej z kiełków pszenicy), Organic Beeswax (wosk pszczeli), Organic Linum Usitatissimum Seed oil (olej lniany), Benzyl Alcohol (zapach, może uczulać), Benzoic Acid (konserwant), Sorbic Acid (konserwant), Parfum, Caramel (barwnik), Citric Acid (regulator PH).
Kąpiel Agafii - maska do włosów Siedem Mocy - skład i etykieta
Skład i etykieta

Tak dobrego składu maski nie widziałam dawno. To moje subiektywne odczucie, ale same zobaczcie:
Nie ma tu "ściemy", wszystko, o czym pisze producent jest od samego początku składu. Dodatkowo jest jeszcze kilka bonusów (wosk pszczeli, olej z kiełków pszenicy i lniany). Rzadko tak dokładnie analizuję składy, ale tutaj nie mogłam się oprzeć :) Wszystkie saszetki od Bani Agafii mają dobre składy, ale ilość ekstraktów i dobroci tutaj mnie oczarowała :)
Działanie
Nakładałam maskę na włosy na 5 minut, na 20 minut, jako odzywkę dosłownie na czas prysznica. Zawsze sprawiała się świetnie. Włosy są po niej ładnie dociążone, gładkie i miękkie. Ekstraktowo-emolientowy skład powoduje, że mój skręt jest wyraźniejszy i bardziej trwały. Co ważne, nie powoduje uczucia szorstkości, jak przy ziołach. Stosowałam ją w podstawowej pielęgnacji, czyli nie dodawałam do niej żadnych półproduktów ani nie mieszałam jej z innymi kosmetykami. Myłam włosy, nakładałam maskę, spłukiwałam i tyle. Zarówno po umyciu delikatnym szamponem, jak i oczyszczającym, radziła sobie dobrze. Likwiduje szorstkość włosów, która występuje czasem po mocnym oczyszczeniu. Umyłam nią również włosy - z zadowalającym skutkiem :)

Myślę i nie mogę wymyślić, komu ta maska mogła by się nie sprawdzić. Mimo dość specyficznych ekstraktów, powinna dobrze działać przy każdym typie włosów. Prostowłose z pewnością docenią miękkość, jaką zapewnia. Na moich falkach sprawdza się świetnie. Każda porowatość doceni wygładzenie, nawilżone włosy. Nie powinna puszyć, bo humektanty są od połowy składu, a i towarzystwo olejów temu służy. 

Moja ocena to 10/10. Nie mam się do czego przyczepić. Jedynie alergicy i mega wrażliwcy mogą tutaj mieć lekki zgrzyt  (Benzyl Alcohol)... 
To zdecydowanie moja ulubiona maska od Bani Agafii i zostanie ze mną na długo :)

Pamiętajcie, że można ta maskę otrzymać ode mnie w ROZDANIU!!!



4 komentarze:

  1. Maska wygląda bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zachęcająca recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Maska ma zachęcający i ciekawy skład :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa maseczka, fajny skład i pewnie wcześniej czy później po nią sięgnę;)

    OdpowiedzUsuń